Til forsiden

Tråd

Nytt tema

Få volontørplass i utlandet

Lina Røkkum Andresen, ingen. 27.01.2010 14:51
Hei. Jeg lurer på om en godkjent senderorganisasjon forplikter seg til å selv ta imot volontører? Når det står søknadsfrister (som er 5 ganger i året), er det snakk om søknaden til økonomisk finanisering av prosjektet?Hvem kan man kontakte for å få klarhet i detaljer i søknadene: godkjenning av senderorganisasjon og økonomisk støtte. Det meste står klart, men endel er vanskelig å tyde/forstå hva som menes.Jeg håper det ikke ble for mange spørsmål. Jeg har nettopp begynt prossesen med å bli volontør og synes dette virker utrolig spennende, men samtidig er det mye nytt å forholde seg til.   
Lina Røkkum Andresen, ingen. 28.01.2010 21:20
Tusen takk for utfyllende svar. Jeg kom på et lite spørsmål til. Om jeg finner prosjektet jeg ønsker å dra til i the european EVS database betyr at den er godkjent på fohånd og at jeg ikke trenger å sende inn søknad om godkjenning av vertstorganisasjon? Jeg setter pris på all informasjon jeg har fått fra deg og skal ringe/maile Einar eller Eilen hvis jeg har ytterlige spørsmål.    Mvh Lina
Sigrid Smith-Tønnessen 29.01.2010 10:08

Sigrid Smith-Tønnessen
, Aktiv Ungdom
Antall innlegg: 7
Hei Lina, alle prosjektene i databasen er allerede godkjent! Vi anbefaler deg å kontakte mange prosjekter, siden det kan være litt rift om plassene. Så er det litt forskjell på hvilke tidsrom de ulike prosjektene tar i mot nye volontører, og hvor flinke de er til å gi svar på henvendelsene. Har du forresten sett at det skal være et informasjonsmøte 17. februar? Se http://www.aktivungdom.eu/nyheter/Informasjonsmøte-om-frivillig-arbeid-gjennom-Aktiv-Ungdom-programmet-882/ for mer info om dette, men start allerede nå med å kontakte prosjekter som du kan tenke deg å reise til. Eilen og Einar kan hjelpe deg på veien. Lykke til! Sigrid
Lina Røkkum Andresen, ingen. 31.01.2010 14:33
Tusen takk Sigrud. Informasjonmøtet ville vært til stor hjelp så det skal jeg se videre på og sannsynligvis melde meg på. Vil samtdig benytte anledningen til å si at jeg er veldig glad for at en organisasjon som dere eksisterer. *Lina
Hilde Ekroll, NEVO 28.01.2010 20:13
neida, en organisasjon kan fint være sender uten å også ta imot volontører, det velger de selv. søknadsfrister gjelder finansiering ja, men det er prosjektet som skal ta imot deg som søker om støtte til din reise, og utgiftene med å ha deg der, pluss det senderorganisasjonen skal ha, som er 500Euro per volontør.    hvis de som skal sende deg ikke har vært sender før, så må de søke om å bli godkjent som sender. det gjør man ved hjelp av ett skjema som ligger på aktiv ungdom-sidene, under "søknads og rapportskjemaer".   håper det var til litt hjelp. Ellers så ringer du eller de som skal sende deg ut Eilen eller Einar, de er veldig hjelpsomme:) du finner nummerene deres på "kontakt"-linken på forsida til Aktiv ungdomsida   hilsen Hilde, tidligere EVS-volontør og medlem av NEVO (organisasjon for eks-volontører)    

Nytt tema

Tekst
Navn
E-post
Organisasjon

Til Aktivungdom.eu

Logg inn
E-post

Passord

Kategorier

Arranger ankomstseminar for volontører (2)
Del informasjon om vertsorganisasjoner ute (1)
Få volontørplass i utlandet (15)
Rekruttering (6)
Seminarer (4)
Språkkurs (1)
Veiledninger (1)
YOUTHNETWORKS (1)

Tidligere tema

April 2009 (1)
Mai 2009 (10)
Juni 2009 (4)
Juli 2009 (16)
September 2009 (11)